fredag, mars 25, 2011

Modeworkshop

Fotoutbildningen tuffar på. Det är mycket men det är kul. I söndags hade vi modefotoworkshop, med en riktig modell, riktig stylist och riktig makeupartist.

Jag har aldrig regisserat en modell förut och det kändes lite märkligt – jag är mer van vid att försöka att få fram någons bästa sidor och lyfta fram deras personlighet, inte att bestämma över varenda rörelse och få dem att spela en roll. Ärligt talat var jag väldigt nervös innan och trodde att det skulle gå åt skogen, men när jag väl började fotografera gick det av sig självt. Modellen var ung och ganska blyg men hon gjorde ändå ett strålande jobb.

Idag fick vi presentera våra bilder – en helfigursmodebild och en beauty shot. Nedan ser ni det jag presenterade. Dessutom tog jag en hel del bakom-kulisserna-bilder.
Boken var ett fynd – i studion stod en flyttkartong med böcker som skulle slängas. Tyckte väldigt mycket om titeln och den blå färgen.
Model: Laura S / Mikas
Stylist: Charlotte von Mentzer / Gingerstyle
Makeup/hair: Beatrice Börjesson Westlund

Inga kommentarer: