onsdag, oktober 01, 2008

Latlista

Stjäl en lista från fru A.

KLÄDER
skor: mina Timberlandstövlar, tyvärr numera utan de snygga remmarna (den ena försvann på stan)
sneakers: Adidas Superstars
jeans: just nu mina "tjockjeans", men i allmänhet H&M:s egna – som gjorda för min bak
t-shirt: Misericordia, annars är jag mer för linnen
underkläder: amningsbehåar, svarta hipsters från H&M Divided (otroligt sköna – tack för tipset Jessica!) samt lite fina spetssaker som snälla Ninni tyckte att jag skulle ha nu när jag är lite bystigare

ACCESSOARER
väska: Furla rular, men just nu skötväskan från SkipHop, med Kuyichi-tygkassen som komplement
plånbok: röd Furla
solglasögon: ett par osköna H&M samt ett par Costume National som jag inte riktigt trivs i längre
klocka: en svart minimalistisk Calvin Klein, fast just nu har jag en klockfri period

TEKNIK
tv: Sharp 32" platt
mobiltelefon: en sådan där superslimmad Sony Ericsson, men jag hoppas innerligt på att kunna fixa en crackad iPhone om några månader
mp3: iPod video
dator: vit MacBook

BADRUM
tandkräm: den mest flest funktioner, dvs whitening/anti-karies/anti-plack – oftast Colgate
tvål: någon citrondoftande variant från Durance, men saknar min blå favorit från Crabtree & Evelyn
parfym: Estée Lauder Private Collection Tuberose Gardenia varvat med Marc Jacobs Essence
medicin: Nasoferm användes för några dagar sedan, annars minns jag inte när jag senast fick något receptbelagt
vitamin: Mitt Val Kvinna + omega-3
huvudvärkstablett: Alvedon/Ipren
(var det allt?? fel frågor tycker jag, badrummet är ju mitt tempel!)

MAT OCH DRYCK
mineralvatten: Loka eller Ramlösa, helst utan smaksättning och absolut inte melonsmak
vin: ja tack! oftast sydafrikanskt eller italienskt, och champagne tackar jag inte nej till
bröd: gourmetlimpor slår sällan fel, men LingonGrova är också en favorit
glass: Ben & Jerry's och Häagen-Dazs

HEMMA
säng: 180-säng från Ikea
lakan: Borås Cotton i två vita hotelliga varianter
espressomaskin: vår kära Nespresso var en riktigt bra investering
kylskåp: Electrolux

FÄRDMEDEL
bil: tyvärr stulen sedan ett par veckor tillbaka (en Ford Scorpio -94)
taxibolag: Taxi Stockholm, annars något med hög igenkänningsfaktor
cykel: min trogna röda Crescent som faktiskt också heter Frank men som nu får heta något annat

ÖVRIGT
frisörsalong: världens bästa Bengt på Hunky Dolls – han vet alltid vad jag vill ha
bank: Skandiabanken

Inga kommentarer: