lördag, september 27, 2008

Ekosnyggt

Jag kan inte med gott samvete kalla mig för en ekologiskt medveten konsument. I mataffären försöker jag välja de ekologiska alternativen – när de inte är extremt mycket dyrare (eller sämre, vilket de tyvärr ibland kan vara) – men annars blir det mycket H&M och Lindex till barnen, McDonalds, nytt i stället för secondhand (där är min mamma duktigare) och plånboken i första rummet.

Så att Ekovaruhuset på Österlånggatan är min favoritklädaffär beror inte så mycket på att den funkar ihop med den livsstil jag ännu inte riktigt anammat – även om jag onekligen känner mig som en bättre människa när jag handlar där – utan mest på att kläderna helt enkelt är jättefina. Idag köpte jag min tredje topp från Misericordia i samma veva som jag prackade på maken ett par jeans från Kuyichi. En rolig bonus var den snygga tygkassen som följde med jeansen, och som C sa att jag kunde få.

Dagens besök till ära hade jag på mig mitt förra Misericordia-köp. Älskar deras toppar – vackra motiv, bra kvalitet och ingen jätterisk för att stöta på någon annan i samma plagg.

Inga kommentarer: