måndag, september 22, 2008

Läkarlinjen nästa?

Hedda gjorde detta personlighetstest och eftersom jag går och funderar på vad jag ska bli när jag blir stor passade jag på att göra detsamma. Korta men rätt så knepiga frågor. Är jag mest strukturerad eller mest ostrukturerad? Som mamma är jag så illa tvungen att vara strukturerad, men annars vet jag inte ... Och hur spontan är jag på en skala nuförtiden, även om jag gärna skulle vilja vara det?

Här kommer i alla fall resultatet:

Din personlighetstyp:
Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

"Extremt god människokännedom" vet jag inte om jag håller med om, och jag slutför definitivt inte allt jag påbörjat, men om man tonar ned det hela (låter som en kombination av moder Teresa och Picasso) så känns det rätt okej.

Dock är nog dagisfröken inte riktigt min grej. Behöver inte fler galonbyxor i mitt liv, liksom.

Inga kommentarer: