onsdag, februari 28, 2007

Think inside the box

Innan vi fick barn hade jag en massa föreställningar om hur vi skulle vara som föräldrar. Bland annat skulle vi absolut inte ha samma trista rutiner varenda dag. Vad fasen, barn mår bara bra av lite omväxling, eller hur?

Tji fick jag. Det är rutinerna som gör att man har sinnesfriden i behåll. Jag lämnar, du hämtar. Ett-två-tre-fyr-fem AD-droppar. Juice, mjölk och bananer på shoppinglistan - och glöm inte att dra Ica-kortet. 19.30-20.15: bada, saga, välling, tandborstning, godnatt. Köra en tvätt och torktumla det som är rent. Plocka upp leksaker. Lägga fram kläder och overall till nästa dag.

Vuxenpoängen haglar och vi har slutat ducka för länge sedan.

Förra veckan gick vi steget längre och inhandlade en familjekalender, med kolumner för de olika familjemedlemmarna. Kaching! Femtio vuxenpoäng till. Och idag föreslog C att vi inför veckomatsedel, vilket jag förstås tyckte var en lysande idé.

Saldo: 9800 vuxenpoäng. När kommer värdechecken? För något bonusprogram finns det väl? Eller?

2 kommentarer:

Lisa sa...

lysande skrivet darling. fnissade högt och myste och tänkte "så kommer jag aldrig bli" men det jag övertygad om att jag kommer.

Anonym sa...

Man får inte glömma bort att du, mitt i alla rutiner, är världens hetaste hustru. :)