lördag, november 03, 2007

A-Ö

Ja, jag vet att jag har varit dålig på att blogga på sistone, men a) det finns flera skäl och b) jag lovar att det bara är tillfälligt. Under tiden snor jag en lista från Sessan.

A is for age: 31 (fast av någon anledning tror jag alltid att jag är 32)
B is for booze of choice: champagne
C is for career: frilansande copywriter
D is for your dad’s name: Yvo
E is for essential items to bring to a party: outfit som man känner sig snygg i och ett glatt humör
F is for favourite song at the moment: Your Arms Around Me, Jens Lekman
G is for favourite game: Ico
H is for home town: Stockholm, Hongkong, Singapore
I is for instruments you play: Piano och lite gitarr
J is for jam or jelly you like: Hjortronsylt
K is for kids: Fille, snart 2 år
L is for living arrangements: Bostadsrätt i Sibirien
M is for mother’s name: Anneli
N is for name of your crush: Carl
O is for overnight hospital stays: När jag fick Fille (3 nätter) samt när jag fick livmodersinfektion en vecka senare (3 nätter)
P is for phobias: Kackerlackor
Q is for quotes you like: "I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world." – Richard Dawkins

R is for relationship that lasted the longest: 8 år med T, men jag hoppas på att kunna fira minst guldbröllop med C
S is for sartorial style: klassiskt med en twist, gärna danskt, men också en hel del H&M
T is for time you wake up: 7.15 (barnfria helgmorgnar: kl 10)
U is for underwear: blandat feminint och funktionellt
V is for vegetables you love: kronärtskockor, cavolo nero, avocado
W is for weekend plans: städa, fixa hemma, bjuda svärfar på middag
X is for x-rays you’ve had: inga, vad jag vet
Y is for yummy food you make: min salsicciapasta går inte av för hackor, och så gör jag väldigt bra kanelbullar
Z is for zodiac sign: Fisk
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: den som vill
Ä är för älsklingstrend: "älsklingstrend" är för mig en självmotsägelse, men ofta brukar välskräddat och mörka färger återkomma varje höst, vilket jag gillar
Ö är för en önskan just nu: att allt går bra

1 kommentar:

Anonym sa...

Något ska man ju göra med sin tid när man inte har några läxor...

www.detheterintevivo.blogspot.com

Den lilla glada killen i den bruna overallen är min absoluta favoritkund.