torsdag, maj 29, 2008

T minus 12 and counting

Igår blev bullen tekniskt sett färdig, vilket innebär att han kan komma ut i princip när som helst. Själv hoppas jag att han stannar inne ett tag till, eftersom det är rätt mysigt att lunka omkring i sommarsolen, sova middag och helt enkelt göra lite vad man vill.

Väskan är packad, de overkligt små kläderna tvättade och bilbarnstolen inhandlad. Tånaglarna är nymålade, håret är nyklippt och en champagneflaska av lyxigare modell ligger på kylning (men kommer inte att få följa med till BB, efter H:s tråkiga missöde).

Som en liten belöning till mig själv har jag även packat ned Joanna Rubin Drangers senaste tecknade berättelse Alltid redo att dö för mitt barn. Perfekt på BB, när läsförmågan begränsas av gröthjärna, frekvent amning och en ständigt återkommande lust att pussa på små, små marsipantår.

2 kommentarer:

ullemon sa...

Ha ha låter hääärligt! Jag hoppas att bullen väntar lite till jag med, så jag kan lunchklappa den på måndag :D

Hedda sa...

Ja, lämna champagnen och annat värdefullt (typ lille F) hemma!
Så spännande!

Stor kram!