torsdag, september 24, 2009

Intensivt

Det är mycket nu:

Pojkarna har bytt dagis, till stor del på grund av en illa skött inskolning och en underbemannad småbarnsavdelning. Det nya dagiset är ett mysigt föräldrakooperativ med en enda grupp på 15 barn i alla åldrar. Det ligger nästan löjligt nära, bara 100 m bort, vilket kommer att underlätta vår morgonlogistik tusenfalt. Jag hade faktiskt ångest inför vintern – att baxa en vagn och två sega barn uppför en lång brant backe i snöblandat regn är inte den idealiska starten på dagen.
Men under tiden är det en helt ny inskolningsomgång som gäller, för båda pojkar. Roligt att få tillbringa så mycket kvalitetstid med dem, men också ... ja, intensivt.

Jag går dessutom en kvällskurs, Foto Intensiv, "för dig som vill utvecklas mycket på kort tid". Man kan undra om det är särskilt klokt att hoppa på en sådan kurs när man har fullt sjå med två små barn och heltidsjobb. Jag ser det som att det är precis vad jag behöver – att få göra något helt eget, något nytt, något kreativt. Och som Ingrid sa till mig är ju foto ett av få intressen som går att kombinera med allt annat man gör.

Men som sagt, det är mycket nu!

Inga kommentarer: