fredag, oktober 08, 2010

I love Matte

 Nu efter en månads användning måste jag slå ett slag för nya Matte SPF15 Foundation från bareMinerals. Jag har använt klassikern Original Foundation i flera år och tycker jättemycket om den, men om man använder andra lystergivande produkter gäller det att vara försiktig för att det inte ska bli för mycket skimmer. Dessutom är jag väldigt förtjust i en matt, lite sammetsaktig hudyta, särskilt till sotiga ögon och klara färger. Så när nya Matte släpptes slog jag till direkt.

Och inte blev jag besviken. Resultatet blir verkligen matt, utan att kännas dött eller gråtrist. Det är lättapplicerat och håller bra. Jag kompletterar ofta med lite Radiance på kindbenen för att ge en aning lyster. Och så lite Mineral Veil på det hela för att fixera och ge den där riktigt sammetslena finishen. Matte kommer helt klart att bli en stapelvara för mig.

Tips: Har fått veta att Matte-nyanserna blir lite mörkare på huden än deras Original-motsvarigheter, så köp inte din vanliga nyans per automatik utan ta dig gärna tid att hitta en färg som smälter ihop med din egen. Jag använder nya nyansen Golden Fair, som känns helt perfekt till mina färger.

Inga kommentarer: