fredag, mars 03, 2006

Winter wonderland... not

Tack men nej tack

Johan vill skriva på en protestlista mot vintern. Jag bidrar till anti-lappmögelkampanjen med en lista:

Saker jag hatar med vintern
1) Att det är så jädrans kallt, speciellt när det är en plusgrad och det blåser.
2) Grus, grus, grus överallt i lägenheten – i hallen, på badrumsgolvet, i sängen och alltid, alltid under fötterna. Även om man sopar varje dag.
3) Hår som är platt, livlöst, elektriskt och fett – samtidigt – och som det inte är någon idé att styla eftersom det ändå förstörs av mössan/halsduken/snön.
4) Att det är helt värdelöst att gå ut med barnvagnen när a) man måste parera "rasrisk"-skyltar på smala hala trottoarer, b) snömodden gör varje promenad till ett ofrivilligt och svettigt workoutpass och c) det snöar uppåt.
5) Att Stockholms innerstad går från vackert vintervit till gråbrungeggig på bara några timmar.

Snö ska endast finnas
1) den 24 december
2) i slalombacken
3) där ens barn vill åka pulka.

9 kommentarer:

Sandra sa...

Nu när sportloven är slut så får det gärna bli vår.Jag är gravid och lider lite av foglossning.Det är svårt att gå när det är halt och kommunen inte plogar gator ordentligt.För att inte tala om dagen efter när man har ont och ska gå och jobba och vara trevlig!
Blogga på!!

Alison sa...

Ja usch vilken värdelös tid att vara gravid! Jag hade tur som helt och hållet slapp de kallaste månaderna. Lycka till med bulan!

Sandra sa...

Tack, ser fram emot att få visa mina former när våren kommer. I mina nyinköpta kläder- speciellt nya mockajackan

Sandra sa...

Är det Ok att jag länkar till din sida från http://godess-with-a-bump.blogspot.com/?

Alison sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Alison sa...

Självklart! Tack! :)

Karin L sa...

Hittade hit idag och jag kommer verkligen att återvända ofta! Okej om jag länkar?

Anonym sa...

Hey I finally managed to get your site and bookmarked it. Nice.

Alison sa...

Åh! Världens bästa storasyster på besök! Välkommen Sarah!