tisdag, juni 06, 2006

Min vita pralin är här ...

... det vill säga, min nya MacBook. Har haft den i en knapp vecka och är helt betuttad (vilket ni nog har märkt i och med att jag inte har bloggat på ett tag).

Några för- och nackdelar måste nämnas.

På minussidan:
- En något hård pekplatteknapp. Å andra sidan kan man nu klicka på själva pekplattan.
- Lite krångligt att använda själva pekplattan till att klicka, dra och scrolla. Men det är nog en vanesak.
- Viktigast: att det inte går att integrera mina gamla Homepage-bildsidor med de nya iWeb-sidorna. Vilket innebär att jag nu har två webbalbum på nätet – ett gammalt och ett nytt. Snälla Apple, fixa ett konverteringsverktyg så att jag slipper göra om alla de gamla sidorna för hand!

På plussidan:
- Snygg, slimmad och framförallt snabb
- Riktigt bra glossy-skärm
- Magnetiskt lås (i stället för mekaniskt)
- Nya iLife '06 och hur alla program är så snyggt integrerade med varandra. Det går toksnabbt att skapa och redigera nya bildsidor.
- Webbkameran och särskilt programmet Photo Booth som gör att man kan ta snabba kort på sig själv. Perfekt när man bloggar, eller när man vill ta en bild på sin fina familj:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu då jag ser er allihop på bild sådär inser jag att det måste ha varit ni som jag och pojkvännen satt alldeles bakom på cafét längst ner på NK på Mors Dag någon gång mellan 5 och 6? Det var ju ett tag sedan.. du kanske inte ens minns att ni var där men jag är NÄSTAN helt säker. Pojkvännen (och jag såklart) tyckte iaf lille Filip var alldeles utomordentligt söt om det nu var han!

Alison sa...

Oj vad kul! Jag jag tror att jag minns vilka ni var. Om det var ni som satt närmast matavdelningen så vet jag säkert. Annars vet jag att det satt lite folk närmast cafékassan som också log lite åt Filip. Han var ju väldigt grinig och trött just då, men vad kul att någon tyckte att han var söt ändå. :)

Gagga sa...

Så fina ni är, alla tre!

Anonym sa...

Det var vi närmast cafékassan.. vi kom strax innan ni gick. Kul att det faktiskt var ni. Ja, Filip var söt och du hade dessutom en väldigt fin trench om jag inte minns fel :)