måndag, mars 12, 2007

Svettiga beslut

Jag känner inte riktigt igen min mage längre och att klämma ned rumpan i mina inte alldeles gamla jeans börjar bli en utmaning. Ikväll var jag därför på SATS för första gången på alldeles för länge.

Efteråt läste jag om deras kom-igång-paket, som bl a består av tre pass med en personlig tränare och ett gäng återkommande hälsotester. Det lät som ett bra sätt att kickstarta sig själv så jag frågade vad det kostade. "Trettonnittifem" sa killen bakom disken. Jag tappade hakan. 13.095 spänn! Visst kostar det en del att anlita en personlig tränare men ändå.

När det sedan gick upp för mig att han menade 1.395 kr lät det som rena fyndet och jag höll på att hala fram kreditkortet där och då, men lyckades precis hejda mig själv. Det är trots allt rätt mycket pengar - pengar som skulle kunna läggas på ett par riktigt schyssta jeans (och kanske en kjol också) när jag väl lyckats tajta till min bakdel något. Men då måste jag komma dit på egen hand, och vid det här laget är jag lite trött på mina ständiga försök att bli av med de där sista mammakilona utan att lyckas.

Vi får se. Men från och med nu råder i alla fall latteförbud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

go for it! Kan vere inspirerende pluss at du får gode råd...?

Lisa sa...

ja, vad betalar man inte för att köpa sig motivation?
SATS och andra anläggningar skulle gå i konkurs om man kunde köpa klippkort.
Men har man åtminstone ett autogiro på en träningsanläggning så känner man sig ju lite hälsosam...vare sig man tränar eller inte.
Jag hade det på SATS. sista året tränade jag 15ggr på 1 år....dyra gånger.

Anonym sa...

Jag säger bara Viktväktarna.

Det är oglamouröst men det funkar.

(och man kan/får dricka latte!!)

Alison sa...

Hade jag vägt 10 kg mer hade jag faktiskt kört VV men nu handlar det bara om 3-4 futtiga kilon. Så allt som egentligen krävs är att jag tar mig i kragen och ger mig iväg till gymet. Och slutar dricka 2-3 latte om dagen.

Liptons Citruste är faktiskt riktigt gott.

Anonym sa...

jag var i samma "viktsits" och ville bort med 3 kg typ. det funkade faktiskt väldigt bra även om tjejerna "med lite större problem" tittade på mig som om jag vore spetälsk. jag använde mest deras nätverktyg och då behövde man ju faktiskt inte gå på mötena...

nu kan man tro att jag får provision från VV men det får jag inte! :-)