tisdag, december 11, 2007

Så nära knark man kan komma


"Vad har du för cravings?" undrar folk nu när jag är gravid. Förra gången var jag väldigt förtjust i NK:s släta vetebullar, men nu är de inte särskilt intressanta alls. Med undantag för förbjuden frukt som goda viner, obscena opastöriserade ostar och anklever har jag faktiskt inte haft några direkta cravings. Förrän nu.

Plötsligt har helt vanlig hushållsost blivit en kulinarisk sensation. Lyckan var stor igår när det dök upp en jätteost i kontorets kylskåp. Jag tror jag åt 20 skivor (som tur är har jag ännu inte gått upp något, plus att jag har varit magsjuk, så jag har en del att ta igen). Och väl hemma längtade jag till jobbet.

När jag sedan handlade middag stod jag vid ostdisken och velade. För hallå, att tycka att hushållsost är the shit är ungefär som att köpa Bingolotter varje vecka eller att stå och lyssna på panflöjtskillarna på Plattan. Så det blev en herrgård i stället (Kvibille, som en extra markering). Vilket jag förstås ångrade så fort jag betalat för den.

C, du får göra slut på herrgården snabbt så får jag köpa min hushållsost. Vi kan ta bort förpackningen och säga att det är en ny sorts specialcheddar eller något. Under tiden kommer jag hänga på kontoret lite mer än vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu vet jag vad du ska få i julklapp. =) /C