måndag, april 07, 2008

Mazarine dream

Till skillnad från C är jag ingen mazarinjunkie. Men nyöppnade Albert & Jack's (Vassa Eggens deli- och bagerisatsning) på Skeppsbron har en helt ljuvlig, spröd lakritsvariant som har fått mig att ompröva min syn på detta annars rätt stabbiga bakverk. Lakrits? Japp, men det märks inte mer än på den ovanligt runda och goda smaken med en aning sälta.

De gigantiska lantbröden, skeva knäckebrödshögarna och påsarna med chokladdoppade marshmallows ser också rätt nice ut.

Albert & Jack's ligger ett par kvarter från mitt kontor, halvvägs till (eller från, vilket egentligen passar bättre) mödravårdscentralen. Min viktkurva lever farligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh jag håller med. vilket härligt ställe. Jag köpte en surdegsbaguette som var galet god både samma dag och att rostas dagen efter.