torsdag, juni 12, 2008

T plus 1 and counting

Ja, i väntans tider heter det – och jag väntar, och väntar, men än så länge verkar bullen ganska ointresserad av att visa sig. Jag som var helt övertygad om att han skulle komma tidigare än storebror, som var hyfsat punktlig (värkarna satte igång på dagen D och han var ute kl 9 nästa morgon).

Men än så länge finns det gott om saker att hitta på. Idag började jag dagen med en takeawaylatte från Caffè Nero och en titt på PoP:s rea. Bara 30% rabatt, men jag kunde inte motstå dessa fina elefantbyxor.

Sedan en tur till Moderna Museet och deras utställning Eklips. Varför är jag så förtjust i morbid samtidskonst? Hur som helst var det en intressant upplevelse. Gillade särskilt Nathalie Djurbergs film "The Rhinoceros and the Whale" och de subtilt kusliga tavlorna av belgaren Michaël Borremans.

The Advantage, Michaël Borremans
Bildlån/copyright Felix Tirry/Zeno X Gallery, Antwerp

Sist en liten sväng in på Wetterling Gallery vid Kungsträdgården för att kolla in Nathalia Edenmonts utställning Still Born. Väl värd ett besök – fantastiskt vackra fotografier, om än ganska obehagliga. Rekommenderas.

Inga kommentarer: