tisdag, juni 03, 2008

Teknikgodis

Åh vad roligt att få gå på bloggmingel! Kvällens tema var teknik och vi var ett helt gäng tjejer som hade samlats för att klämma på Nokiamobiler och Guitar Hero på Nintendo DS. Dessutom höll tjejerna bakom Lilla Gumman en kul presentation om sin sajt och teknik i allmänhet.

Själv går jag och väntar på iPhone, som är det enda jag önskar mig i julklapp, men en Nokia Navigator med inbyggd digital kompass vore himla smidig de gånger man är på stan och behöver hitta en trixigare adress. Och Guitar Hero i miniformat funkade förvånansvärt bra, även om det är svårt att rocka loss på samma sätt som med en "riktig" GH-gitarr:

(Utöver knappsatsen finns även ett litet plektrum som man använder på den högra skärmens gitarr, men jag hade bara två händer när jag fotade.)

Och vilken goodiebag! Guitar Hero-prylar, spel, skönhetsgodis (rapporter kommer, såklart) och så lite lagom ytlig läsning. Tack Mahir, som anordnade det hela!

1 kommentar:

Felicitas sa...

Kul att träffas igår! :)