måndag, maj 04, 2009

Försökskanin

Jag har börjat springa. Kontoret ligger väldigt nära Djurgårdskanalen, så en lunchrunda går på en 30-35 minuter beroende på dagsform.

En fördel med att jobba på en stor hudvårdsagentur där det hålls många behandlingsutbildningar är duscharna. Glöm sunkiga, mögelluktande duschutrymmen som ingen använder. Här finns dagsljus, mjuka badrumsmattor och tjocka, nytvättade handdukar som man får låna fritt. På hyllan i duschrummet står allehanda produkter som rengör, exfolierar, återfuktar, tajtar till, ja you name it.

Idag testade jag en bystgel. Behagen är ju inte riktigt vad de var för fyra år sedan, dvs innan jag blev gravid för första gången, och även om jag inte tror på bystcremer är det ju kul att prova när det ändå är gratis och bara står där. Och visst noterade jag en liten uppstramande effekt – som varade i hela tio minuter. Däremot hängde doften med hela eftermiddagen. En härligt fräsch och mycket ... maskulin doft. Kändes lite kontraproduktivt måste jag säga.

Inga kommentarer: