onsdag, februari 15, 2006

Allt-möjligt-lista

Har ett blogginlägg i huvudet men i väntan på att det ska formuleras kör jag en lista, som jag hittade hos Anna.

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? En svart kappa från H&M som jag köpte när jag var gravid men som fortfarande passar förvånansvärt bra. (Hmmm, är det så bra...)
2. vad använder du just nu för skor? Oftast mina Clarks-stövlar som är som höga curlingkängor med snörning. De pallar allt.
3. favoritfärg på kläder? Svart
4. favoritmaterial på kläder? Bomull – lättskött, går oftast att tvätta i maskin
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Alla byxor som jag kunde ha innan jag var gravid (bara 5 kg kvar nu!)
6. favoritaffärer? NK, Cow, Asplund, Press Stop, Pocket Shop, Pure & Simple, Boutique du Chocolat
7. favoritmärke? De flesta danska, typ Day, Twist & Tango etc

GREJER
vad har du för:
(Vad hände med fråga 1?)
2. plånbok?
En röd Furla. Min förra röda Furla blev stulen sommaren -04; som tur var hittade jag en ännu finare på Harvey Nichols vinterrea.
3. smycken? Vigsel- och förlovningsringarna samt min svarta Calvin Klein-klocka. Just nu nästan aldrig halsband eftersom Fille ofta slår pannan i dem – aj. Annars mitt röda hjärthalsband från Thomas Sabo som jag hade på mitt bröllop.
4. solglasögon? Ett par stora helsvarta från Costume Nationale
5. nagellack? Önskar att jag hade tid för sånt...
6. mp3? En första-generationens iPod
7. mobil? Sony Ericsson W800 Walkman-telefon

BLANDAT
1. vad har du i din:
a) jackficka just nu? SL-remsa, mobilen, en använd pappersnäsduk
b) handväska eller liknande just nu? Plånbok, fyra läppstift, nycklar, spegel, penna, skötgrejer till Fille, extratröja till mig själv, anteckningsblock
2. vad är du beroende av? Caffè latte, pocketböcker, tidningar, Carls kramar och Filles leenden
3. vilken sorts lipsyl använder du? Elizabeth Arden Eight Hour Cream
4. vad tror du på? Att det ordnar sig
5. vad köpte du senast? Boken Livskarriär: 7 steg till ett roligare jobb av Nina Jansdotter
6. har du nåt husdjur? Fiskar
7. vad bor du i? 1,5:a på Söder, men snart en 3:a vid Roslagstull (BR)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Oj Södermänniskor! Efter att ha läst bloggen ett tag skulle jag satt en femma på att ni var Vasastan-folk! Där ser man!

Alison sa...

Ja, snart blir vi ju Vasastans-snedstreck-Östermalmsbor. :)

Vi har dessutom båda varit Vasastansbor förut, i ett antal år, innan vi träffades.

Johan sa...

Nu har även Hagbergaren listat.