tisdag, februari 28, 2006

Mystiskt

Usch. Redan alldeles för mycket månad kvar i plånboken. Utöver hushållsutgifterna räcker det med en klippning, en passansökan, några fikastunder och lite annat nödvändigt och vips har föräldrapenningen gått åt. Visserligen var den rekordlåg denna månad, och så låg jag lite back sedan förra månaden, men ändå.

Det som jag tycker är rätt märkligt är att jag ändå har tjänat rätt mycket pengar på sistone. Häromdagen, till exempel, tjänade jag 695 kr på att inte köpa ett par rätt snygga stövlar på Angela C:s rea. Och 295 kr på att låta bli en snygg Twist & Tango-blus. Och så ska vi inte glömma alla hundralappar jag tjänat på att inte låta mig frestas av bokreans utbud. Vart har de tagit vägen? Beats me.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt?! jag tänker likadant - att jag tjänar pengar när jag inte köper något jag vill ha.

Men jag har dessutom klätt sparsamhet i en ny språkdräkt (för att lura mig själv.) Istället för att tänka att jag har "shoppingförbud" så har jag nuförtiden börjat tänka att jag är "shoppingbefriad". Har en mycket mer positiv klang...