onsdag, juli 12, 2006

Månadens lista

(från Sessan)

Fem saker i min frys

1. Indisk gryta
2. En bitring
3. Pytt i panna
4. Köttbullar
5. Bröstmjölk

Fem saker i min garderob
1. Tre Furla-väskor - en svart, en röd och en knallgul
2. En verktygslåda
3. En Agent Provocateur-behå som jag äntligen kan använda igen
4. En bandyklubba (tillhörande min man)
5. En sabel (dito)

Fem saker i min bil
1. En isskrapa med vante i leopardmönstrad fuskpäls
2. En övningskörningsskylt (till mig) som hittills använts cirka noll gånger
3-5. Absolut inget annat av intresse

Femton saker i min handväska
(som just nu består av skötväskan)
1. En iPod
2. Shu Uemura-läppglans som jag fick av två snälla väninnor
3. Två blöjor
4. En liten plastzebra
5. En tampong
6. En plansch med information om vad man gör om bebisen får sig olika giftiga substanser
7. En burk mangopuré
8. En fin spegel
9. Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer
10. En hårnål
11. En miniförpackning mörk choklad som vi fick i Sydafrika
12. Läppstiftet Midnight Veil från FACE
13. Plåster
14. Två tvättlappar från Ikea
15. En röd Furla-plånbok

Inga kommentarer: