torsdag, februari 21, 2008

Härligt, härligt - och oumbärligt

Nya sköna favoriter:
Bare Radiance All-Over Face Color från i.d. bareMinerals. Lite varmare, mer påtaglig färg än i min älskade Clear Radiance – perfekt när en blek rödtott vill liva upp sina vinteranemiska kinder. Tyvärr bara en one-shot (säljs i kit, tillsammans med specialborste och matchande lipgloss), i alla fall här i Sverige.

md formulations Hand & Body Creme. Jag har tidigare varit dålig på att använda handcrème, och nu vet jag varför: de crèmer jag har använt har doftat för mycket, kladdat för mycket eller helt inte fungerat särskilt bra. Den här är oparfymerad och väldigt lätt men händerna blir snabbt mjuka och lena. Passar bra om man är lite småtorr; den som behöver mer hardcore action (och som inte är gravid) bör nog välja Vit-A-Plus-varianten med A-vitamin.

Nya 100% Natural Lipstick från i.d. bareMinerals i Spiced Raisin. Jag är inget naturlighetsfreak – hellre kemikalier anpassade efter hudens behov än potentiellt irriterande råvaror à la tea tree oil och trollhassel. Det jag är glad för med just detta läppstift är helt enkelt färgen – hyfsat mörk brunlila med snygg lyster – samt att det sitter riktigt bra utan att torka ut. i.d.:s ursprungliga läppstiftssortiment består nästan uteslutande av olika rosa nyanser, så både Spiced Raisin och Chocolate Soufflé (som jag ännu inte testat) är välkomna nyheter för den som föredrar färger som går åt det bruna hållet.
Plus för den sköna, greppvänliga hylsan i gummi.

Mer beauty på gång – ska få ett Blush-paket med posten idag ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar också Md, men för mig som har konstant torr hud tog jag slut på en tub på bara någon vecka så det blir tyvärr alldeles för dyrt att alltid använda den.. :/

Alison sa...

Ja jag kan förstå det, den är en lättviktare. Har du testat Vit-A-Plus-cremen?

E sa...

Jag är också väldigt förtjust i bare radiance all over.. Den ger ju lite färg, riktigt fräscht. Har aldrig vågat prova någon typ av solpuder eftersom de alltid ser ut att vara så bruna, men för mig som är blek ger den här burken liksom en lite solkysst effekt.