torsdag, februari 21, 2008

Hurra - tror jag

Idag kom min beställning från Blush – supersnabb leverans, förresten! – med mitt efterlängtade Try Me Kit från Smashbox. Egentligen skulle väninnan L ha köpt det åt mig i San Francisco men det blev lite missförstånd och hon återvände tomhänt.

Trots att kitet är flera hundralappar dyrare här på andra sidan Atlanten bestämde jag mig för att jag ändå skulle ha det – jag har varit jättenyfiken på Photo Finish Foundation Primer, och den där paletten med bryn- och linerfärg var bara omöjlig att motstå. Dessutom är jag alltid på jakt efter den perfekta concealern, och här ingår en tester på Photo Op Under Eye Brightener. Ofärgat lipgloss är inte riktigt min grej men den dubbla penseln verkade bra – och vem tackar inte nej till en dvd med tips och tricks? För att slippa fraktkostnaden lade jag även till ett Sunset Boulevard Lip Gloss i färgen Sexy.

När jag väl packade upp allting var min första tanke "oj, vad litet allting är ...". Särskilt ögonpaletten, med små yttepyttiga lillfingernagelstora färgpluppar som nog inte räcker särskilt länge. Dvd:n visade sig innehålla en tre minuter lång film med ytterst lite information och inga tips eller tricks – däremot en fascinerande klumpig eyelinerapplicering som säkert skulle få mina alkoholpåverkade makeupäventyr från tonårstiden att verka riktigt proffsiga. (Skulle så gärna vilja lägga upp just den filmsekvensen om jag visste hur man gjorde.) Jag får helt enkelt hoppas att de andra produkterna är så pass dryga och bra att de motiverar priset per milliliter. Lipglossburken verkar dock riktigt lovande.

Recensioner kommer!
Får nästan plats i plånboken ...

Inga kommentarer: