måndag, juli 14, 2008

Färggladare vardag

Sminkmässigt fastnar jag ofta i "naturlighetsfällan", vilket gör att folk (särskilt killar) ibland blir förvånade när de får reda på att jag är något av en makeupnörd. "Vadå, sminkar du dig?" Eh, jaaaa, jag använder i genomsnitt tio-elva produkter varje dag (efter hudvård). Så nuförtiden försöker jag använda mer färg och ta ut svängarna lite oftare.

Jag har märkt att blågrå ögonnyanser funkar rätt bra på mig, om de inte är för skarpa. Idag åkte jag finlandsbåt och hittade denna lilla Clinique-palett (Polar Blue), nedsatt med 40%. Fina färger som är lätta att kombinera och variera – bland annat en mörk, skimrande blågrå nyans som nog blir skitsnygg som eyeliner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du kan ha färg, du är ju så snygg. =) Och lila med det där håret liksom...

Alison sa...

Åh, tack syrran. :)