onsdag, juli 02, 2008

Funktion före form

Har man nyligen fött barn känner man sig inte som någon playboybrud precis. Bindor, amningskupor och krämer mot alla möjliga onämnbara besvär blir nödvändiga men knappast upphetsande inslag i vardagen. Bebiskräks letar sig ned i dekolletaget. Och läckra skapelser från Agent Provocateur och Aubade byts ut mot lustdödaren nr 1: amningsbehån.

Hedda lyckades faktiskt hitta en hyfsat fin sådan (scrolla nedåt till andra bilden och tänk er den i svart). Tyvärr verkar den inte finnas att köpa någonstans, och webbshoppen hon tipsar om har sommarstängt. Nej, i stället får man välja mellan modell pansarvagn, modell mormor och modell vadå-sexliv-jag-ska-ändå-inte-ha-fler-barn.

Jag har redan två pansarvagnar sedan tidigare, men hade tänkt utöka förrådet med något som inte för tankarna till första världskriget. Efter dagens shoppingjakt blir jag alltmer övertygad om att de som designar amningsbehåar helt enkelt vill straffa oss nyblivna mödrar. Hallå, jag har lyckats klämma ut ett helt barn på nästan fyra kilo, och dessutom låtit det massakrera mina bröstvårtor under dess första levnadsvecka – är jag inte värd något lite finare?

Agent Provocateur har visserligen en rätt snygg amningsbehå som jag inte har provat och som förmodligen skulle få mina behag att kännas som något annat än matfabriker. Men för niohundra spänn kan man mammafika rätt många gånger i höst.

Jaja, jag får väl trösta mig med att jag i alla fall fyller ut en c-kupa numera.

Inga kommentarer: