måndag, mars 09, 2009

Soundtrack of my life

Här är en intressant lista som vandrat genom en stor del av Facebook, för att bland annat hamna på väninnan Ninnis sida. Det handlar om att räkna upp de 20 album som betytt mest för en under ens liv. Jag snor hennes formulering: "Some of them are albums that changed my life, and some of them are albums that perhaps didn’t change my life as such but they were there for me when big changes happened in my life."

Så, utan inbördes rangordning (möjligtvis någon slags ruff kronologisk ordning) och utan någon som helst hänsyn till credfaktor:

Madonna – Like A Virgin
Suzanne Vega – Solitude Standing
Jesus Christ Superstar (Original Cast Recording)
Tori Amos – Little Earthquakes
Sophie B Hawkins – Tongues And Tails
Smashing Pumpkins – Siamese Dream
Radiohead – Pablo Honey
Pearl Jam – Ten
U2 – Achtung Baby
The Prodigy – Experience
Björk – Debut
Portishead – Dummy
Massive Attack – Protection
Everything But The Girl – Walking Wounded
Smashing Pumpkins – Mellon Collie And The Infinite Sadness
The Chemical Brothers – Exit Planet Dust
Cardigans – Long Gone Before Daylight
David Gray – White Ladder
José González – Veneer
Air – Talkie Walkie

Hm. Det här var svårare än jag trodde. Någon annan som känner sig manad?

2 kommentarer:

E sa...

haha, kanske inte oväntat med tanke på lillasysterfaktorn, men 5 av dina skulle ha hamnat på min lista också...

anna sa...

definitivt manad, men orkar jag..? och så kan jag konstatera att vi delar musiksmak.