lördag, mars 06, 2010

Allergisäkert

Jag har tack och lov inte nickelallergi, och jag tycker att Efva Attling gör fina smycken, men jag skulle nog få eksem av att bära vad som helst med orden "Carpe diem" (förlåt alla läsare som äger ett sådant smycke). Uttrycket i sig står för något viktigt och bra men klyschfaktorn är skyhög nu tjugo år efter Döda poeters sällskap. Är överhuvudtaget trött på alla utslitna "visdomsord" på annars fina smycken.

Annat är det med Björg, som nyligen fångade min uppmärksamhet med sin coola (och väldigt populära, verkar det som) kaninring. Sedan lade jag märke till alla vackra, roliga och ibland riktigt hjärtskärande smycken. Vad tycker ni, kan en pytteliten diamant komma till bättre användning än så här?

3 kommentarer:

Ingrid EM sa...

Vilket fantastiskt intro till den sajten! Såå vackert och smyckena är underbara. Skulle gärna vilja ha det lilla hjärtskärande hänget. Och kaninringen, och... ja, allt. :)

Alison sa...

Eller hur! Man blir helt kär. Plånboken håller tyvärr inte med.

Elsa sa...

Jag gillar inte heller sånt normalt. Men de här var fina och "If you leave me..." var himla söt. =)