lördag, april 10, 2010

Lyxproblem

Skinnet på mitt älskade svarta Hermès-armband började släppa lite i ena änden. Motvilligt gick jag till Hermèsbutiken på NK för att lämna in det.

Där informerade de om att reparationen förmodligen skulle ta rätt lång tid ("kanske flera månader") och att jag dessutom skulle vara förberedd på eventuella reparationskostnader på "några hundralappar". "Vadå, typ två-trehundra?" "Nej, snarare fyra-fem". Då blev jag något upprörd, eftersom armbandet i sig inte var billigt till att börja med. Hon erbjöd sig att ringa mig om det skulle bli aktuellt med reparationskostnader, så att jag skulle kunna ta ställning då.

När jag häromdagen fick ett samtal från samma expedit började jag förbereda mig på bråk. Men i stället sa hon: "Tyvärr gick inte ditt armband att laga, så du får gärna komma hit och hämta ut ett nytt. Givetvis kan du få även tillgodokvitto på motsvarande belopp om du skulle föredra det."

Från den ena serviceupplevelsen till den andra på bara ett par veckor. Lite märkligt, men jag klagar inte – jag fick mitt armband tillbaka, i nyskick dessutom.

Inga kommentarer: