söndag, april 25, 2010

Statistikfreak

Nike+ som träningspartner fungerade inte för mig. Eller rättare sagt, det fungerade inte ihop med min iPhone som inte är en 3GS. Och vilken tur! I stället upptäckte jag iPhone-appen RunKeeper Pro (75 kr).

I stället för stegräknare använder den GPS-mätning, vilket känns så mycket mer 2010. Om man vill kan man få höra hur man ligger till efter varje kilometer (eller efter var x:e minut). Det går att se kartor över hur man sprungit och jämföra elevation vs hastighet, minut för minut. För en statistikfetischist som jag är det rena himmelriket. Och att varje runda dessutom kan synkas mot ens Facebookprofil ger en extra kick.

Här kan ni se min statistik fram till nu – endast fyra rundor hittills, och ja, jag springer väldigt långsamt – men jag är rätt stolt över att redan ha klarat av 5 km i ett sträck.

Inga kommentarer: