torsdag, januari 06, 2011

Ett foto om dagen

Med tanke på hur det går med min 1-30-utmaning (jag tror jag är halvvägs efter två månader) känns det på ett sätt helkorkat att ta mig an ett nytt projekt, det klassiska "ett foto om dagen"-konceptet. Men en ny fotografvän tyckte att jag borde köra det som motvikt till allt annat fotande, där jag gärna vill prestera så bra som möjligt. Här gäller det helt enkelt att fånga en känsla, ett ögonblick, ett ljus – det spelar ingen roll om tekniken suger, bara man tar något som känns tillräckligt intressant för en själv och kanske även för andra. 

Nu har det bara gått tre dagar men visst är det kul. Det kommer nog att bli en hel del sista-minuten-självporträtt, men å andra sidan vill jag bli bättre på just självporträtt så det gör inget. Dessutom är det här ett sätt för mig att komma igång med Flickr.

Den som vill följa projektet kan klicka här. Kommer även att lägga upp en och annan bild här på bloggen, förstås.
6 januari

Inga kommentarer: