måndag, april 03, 2006

$#"&%!!!

Monteringsassistenten

Idag har jag skruvat ihop Gulliver. Gulliver är en vit spjälsäng från Ikea.

Senast jag skruvade ihop en Ikeamöbel var när jag var i åttonde månaden (hörnarbetsplatsen Johan, som fick agera skötbord). Min man hade ryggskott och jag ville inte vänta – skötbordet skulle monteras direkt, fastän det var mer än en månad kvar till dagen D. Är man gravid så är man. Det tog sex timmar, några liter svett och en hel säck med svordomar och det var ett under att inte vattnet gick den kvällen. Dagen därpå kunde jag knappt gå på grund av mina rygg- och höftsmärtor.

Gulliver var tack och lov lite enklare och medgörligare än Johan och krävde bara en enda svordom. Nu ligger Fille och sussar sött under sitt nya Mumintäcke – och maken får äntligen återvända från soffan där han har tillbringat de senaste nätterna. Välkommen!

2 kommentarer:

Gagga sa...

Så stor Fille har blivit. En riktig goding. Hoppas han trivs i sin nya fina säng!

Alison sa...

Tja, han vaknade fem gånger i natt ... Men förhoppningsvis beror det på att han är inne i en tillväxtfas - han äter även extremt ofta på dagarna.