tisdag, april 18, 2006

Recycling

Anledningen till att det är lite lugnt på BrunchGirl-fronten är att vi håller på att flytta från vår lilla en-och-en-halva på Söder till en trea i Sibirien. Det ska bli kul när det är klart, men just nu är det mest stressigt. Under de senaste månaderna har antalet lediga kvadratmeter i vår lägenhet minskat markant och nu känns det som vi spelar golv-tetris när vi försöker hitta plats till både flyttkartonger och kombinationen bebis+filt+babygym.

Idag gick jag ned till Second Hand Rose för att sälja några plagg. Två toppar, en kappa och två par skor godkändes men resterande plagg dumpades på min sida av disken med ett snäsigt "de här vill jag inte ha". Nähä, ursäkta då. Tog resten till en butik ett par kvarter bort med det fashionabla namnet Boutique Två Tre Gånger, där den mycket trevliga tanten tog hand om de tre sista plaggen och fick mig att känna mig tusen gånger mer välkommen.

Lämnade även ett par gamla tröjor hos Stadsmissionen. På vägen ut från deras affär fick jag syn på dessa sandaler, som jag inte kunde låta bli (och när priset är 50 kr behöver man inte tänka efter så mycket). Och nej, de är inte 43:or utan helt vanliga 39:or.

Inga kommentarer: