söndag, april 09, 2006

Skärpning!

Med senaste numret av Elle fick jag ett brev med ett erbjudande om prenumerationsförlängning. Erbjudandet består av en "fin väska" i svart microfiber (ett annat ord för nylon kanske?), som påstås vara värd 249 kr. För det första tror jag inte att en sådan plastväska kostar mer än en tjugolapp att tillverka. För det andra ser den ut som alla andra liknande Elle-prylar – ful och billig och dessutom med en stor och blaffig Elle-logga på.

Ursäkta, men jag förstår inte varför ordet "erbjudande" används när det i själva verket handlar om att jag ska betala för att göra reklam för en modetidning – och dessutom med en väska som inte andas moderiktighet för fem öre.

Sänk hellre prenumerationspriset, så kanske jag nappar nästa gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

För att kräng lösnummer brukar dom ju också skicka med skitsmink och billiga smycken som man aldrig använder. Och ibland höjer de t.o.m. priset på tidningen pga detta.

Annie - PD sa...

Elles prylar brukar inte vara något vidare tyvärr. Undrar också varifrån de fått priset 249:-. Och de där väskorna är i alla fall jag grymmish trött på - kom på något nytt.

Elle Interiör däremot - har fått bra grejer därifrån.

Anonym sa...

Bra rutet! Jag är också otroligt trött på ELLE:s fula väskor och necessärer med stort tryck på. Hur bra reklam är det egentligen att sätta sitt namn på en sladdrig plastväska? Det har jag aldrig förstått.

I övrigt är jag en kräsen men entusiastisk prenumerations-present-beställare. Läppglans, parfymer och pashimasjalar hitåt, tack!

Glamourbibliotekaren sa...

Amen! Sånn er det i Norge også. Jeg skulle aldri gå rundt og reklamere for et blad... i allefall ikke norske Elle.