tisdag, januari 29, 2008

Årets skönhetsupptäckt

Har glömt att rapportera om de tre bodyscrubs från Origins som jag köpte i november. I ett nötskal: helt oumbärliga.

Jag lider av torra, knottriga armar och nästan lika torra ben. Jag borde använda kroppslotion, men jag tycker att det är den tråkigaste produkten på jorden. Det hjälper inte att köpa lyxiga, väldoftande produkter – jag orkar bara smörja in mig en dag, sedan har jag tröttnat. Det är bara på somrarna när jag måste smörja in mig med solkräm varje dag som huden brukar bli någorlunda len igen.

Men nu när man borde vara som torrast har jag i stället mjuk och glad hud, varje dag. Armarna är nästan helt knotterfria. Allt tack vare mina tre body scrubs. De är tillräckligt snälla mot huden för att kunna användas dagligen, och de lämnar en lätt oljig (men absolut inte flottig) hinna som gör att man känner sig babymjuk i många timmar. Snabbt går det också – de tar lika lång tid att använda som vilken annan duschprodukt som helst. Och dofterna! Dofterna! Helt underbara allihopa. Favoriten är nog klassiska Incredible Spreadable Scrub, som är aningen mintig – perfekt på morgonen när man är som tröttast. Och till kvällsduschen passar Calm to Your Senses med doft av lavendel och vanilj.

Gå och köp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha! och du undrar varför jag är så mjuk. Jag smörjer mig varje dag. Varje dag.
Med karbamid i Decubal som jag får på recept. Däremot är jag slarvigare med scrub. Ska definitivt pröva origins.

Alison sa...

Ja du har verkligen världens mjukaste hud. Men jag nöjer mig med halvmjukt så länge jag slipper smörja.