onsdag, mars 26, 2008

Ta bilen i stället

Hålla där SL-resenärer! Följande är inte ok att göra på bussen/tunnelbanan:

- Hosta länge och rossligt utan att hålla för munnen. Nej, jag vill inte kela med era förkylningsbaciller.
- Snörvla och snora – högt, blött och ljudligt. Det finns något som heter pappersnäsdukar. Finns att köpa typ överallt. Se bilden ovan.
- Lägga full makeup. Har ni inget badrum hemma? Eller på jobbet?
- Låta fingret vandra mellan del av ansikte (öra? näsa? jag ville inte veta mer än det jag såg i ögonvrån idag) och munnen – upprepade gånger.

Och det sägs att jorden ska må bättre av att folk åker mer kollektivt. Personligen mådde jag rätt illa när jag klev av bussen i morse, efter att ha upplevt samtliga ovanstående hygienmissar på endast 20 minuter.

Inga kommentarer: