tisdag, mars 11, 2008

Terrible twos

Nakna bananer, nej tack.

Idag har Fille varit tvärare än tvär. Det borde jag ha insett redan på vägen hem från dagis, när den halvätna bananen lossnade från sitt skal och han vägrade fortsätta äta den utan skal. "Sätt fast den!" Efter det följde utbrott efter utbrott och jag och C fick avlösa varandra för att inte bli komplett galna.

Men efter tre och en halv timmars gnäll blev det sagostund med välling och plötsligt glömde Fille bort att vara sur. Och när han väl hade borstat tänderna och fått pappa att sjunga
Byggare Bob somnade han helt utan protester. Nu när man ser honom med slutna ögon, halvöppen mun och svettig kalufs så är det omöjligt att tänka sig något finare i hela världen.

Fast jag undrar fortfarande hur vi ska hantera
två tvära knattar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir nok gøy,men intensivt.. håper å få mange tips om det, vi har en liten baby nå (3 mnd) og vil prøve å få en til om et år...

Alison sa...

Anonym:

Oj, funderar ni redan på sånt! Jag beundrar folk som medvetet skaffar barn så tätt.

Vad betyder gøy, förresten?

Anonym sa...

"sätt fast den!" hahahaaa underbart!
Det där med bananer och män.
En av irritationsmomenten hemma hos oss är just bananer. Jag äter en varje morgon i en smoothie och min sambo avskyr lukten, smaken och åsynen av en banan. Allra värst är bruna bananer. Enligt honom.

/Lisa

Anonym sa...

gøy=kul, roligt..

Jeg hadde aldri trodd at vi ville kjøre et så tett race, men nå har vi lyst til det begge to. Vi har allerede verdens fineste lille mann, en baby til må jo bare bli perfekt! ;-)