söndag, februari 08, 2009

Prickar, potatismjöl och sömnbrist

Fille har vattkoppor. Det är inte roligt. Det kliar på magen, på ryggen, på halsen, på armarna, på snoppen, i ansiktet och i håret. Vi baddar så snällt, så snällt med potatismjöl på en bomullstuss och även om jag undrar hur mycket det egentligen lindrar så verkar placeboeffekten vara tillräckligt stor för att Fille ska bli gladare.

Själv mår jag sådär av att inte få komma ut, men jag fick i alla fall lite mer sömn inatt än vad jag fick igår. Då var jag ett vrak hela dagen och var arg på allt och alla. Ostörd sömn är verkligen nyckeln till lycka för en småbarnsförälder – och verkar ibland lika svårfunnen som den heliga Graal.

3 kommentarer:

Ingrid + Olle sa...

(I:) Visst är det konstigt att man blir så ARG av att vara trött? Det vore väl mer naturligt att bli ledsen ...? Men jag är inget undantag, vansinnigt arg blir jag.

Jag håller tummarna för att sömnen blir bättre i natt och att Fille blir frisk fort!

E sa...

han är en sucker för placebo den pojken, det är så himla gulligt. ett litet sår på fingret blir genast bättre med en puss och lite salva. =)

Anonym sa...

Men det finns en medicin som hjälper mot kliandet! Kommer inte på vad den heter men den innehåller antihistamin och jag tror att den egentligen är mot allergi. Vi fick den när Mille (också 3 år) hade vattkoppor i höstas. Ring BVC och fråga!