torsdag, augusti 03, 2006

Man ångrar bara det man inte gjorde



Okej. Här är de. Stövlarna med stort S, från Fiorentini & Baker. Så fort jag såg dem blev jag kär. Faktiskt lite tårögd till och med. Det är ju stövlarna jag själv hade gjort om jag var stövelmakare.

De sitter bra, både upptill och nedtill – något jag nästan aldrig varit med om. De är gudomligt sköna. Det perfekt röda skinnet är underbart mjukt och väldoftande. De funkar både till jeans och till kjol. (På bilden har jag jeans av icke-stuprörsmodell, vilket ger ett aningen knögligt intryck nedtill, men de sitter ännu bättre med strumpbyxor under.)

Men smakar det så kostar det. Priset får förbli en hemlighet, men planerna på att investera i både kvalitetsvinterkappa och kvalitetsstövlar har nu reviderats. Visserligen har jag 17 dagars öppet köp kvar ... Men har man hittat Stövlarna, så har man, eller hur?

8 kommentarer:

Lisa sa...

skitsnygga, ska ska
självklart behållas. och användas ofta ofta ofta.

Anonym sa...

åååååh så fiiine!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hej,
jag skulle så gärna veta var du har köpt dina Fiorentini & Baker stövlar. Jag har bara sett dem på Mathilde på Biblioteksgatan i Stockholm, men min storlek är slut. Jag är också helt förälskad i dem och måste bara få tag på dem!

Alison sa...

Köpte dem på DKNY på NK, men vad jag vet tog de inte in fler. Kolla eBay, eller se om du kan beställa via Mathilde!

Anonym sa...

Jag har köpt ett par svarta i stl 38. De är stora i storleken så jag funderar på att sälja dem Har bara hunnit använda dem ett par gånger men känner att de är för stora. Finns något intresse?

Alison sa...

Tack! Men det får räcka med mina röda. :)

Anonym sa...

Jag är intresserad av ett par svarta i strl 38. Finns du i Sthlm?

Anonym sa...

Förlåt...jag heter Jonna. Du kan maila mig på jonna_wiblom@hotmail.com:)