lördag, augusti 26, 2006

Det lilla extra

(Snor idén från Lipgloss Bitch, vars lista var helt underbar.)

Saker som sätter lite guldkant på tillvaron:

1) Fina anteckningsböcker. Den här köpte jag på Oscar & Clothilde.
2) Nyinköpta pocketböcker. Näst på tur: Paul Austers The Brooklyn Follies.
3) Ett glas calvados och några bitar Michel Cluizel Concepcion.4) Att äntligen ha egen tvättmaskin och torktumlare. Snygga är de dessutom. (Cylinda FT46 och TK40, i Titanium.)
5) När man lyckas få ihop en outfit som verkligen funkar och som får en att känna sig skitsnygg hela dagen.
6) Min Pearl of Youth-creme för hals och dekolletage, från Carita. Jag är beroende.
7) Sovmorgon och brunch i lugn och ro, medan lillen är hos sin mormor.
8) Amerikanska ELLE och Vogues feta septembernummer – hoppas de är ute snart. Nya numret av svenska ELLE är annars det bästa på länge.
9) En riktigt bra espresso.10) Mina Laura Mercier-doftljus som det snart är dags att ta fram igen.

2 kommentarer:

rosa fluff sa...

Egen tvättmaskin! Hur lyxigt får det bli ?
Det är bara att gratulera och bli avundsjuk.

Anonym sa...

Åh belv så super hungrig då jag såg den där "mat-bilden" måste äta något omedel bums :) Gott. Jag håller med: Elle numret ute nu e såå bra :)