måndag, december 12, 2005

Danskjävlar


Tv-serier är oöverträffade när det gäller amningsvänlig underhållning. Utöver Lost och Desperate Housewives ser vi även på Lars von Triers Riket på dvd. Jag såg den när den gick på tv men har välsignats med den något tveksamma egenskapen att glömma bort precis allt jag ser inom loppet av ett par år. Lite jobbigt när folk frågar "kommer du ihåg scenen i den och den filmen" och jag inte minns ett dugg, men klart en fördel när man ska se om saker. Enda undantaget är nog 2001: A Space Odyssey som jag kan utantill efter att ha skrivit min c-uppsats om den.

Hur som helst är Riket och Ernst-Hugo precis lika lysande den här gången också.

6 kommentarer:

ninni sa...

Jag har välsignats med samma egenskap, men applicerad på sådant jag läst. Det innebär att jag kan läsa om favoritböcker med stor behållning (även deckare). Man kan tycka att detta innebär en stor potential för att spara pengar, eftersom jag borde klara mig på de böcker jag har. Tyvärr fungerar jag likadant med tidningar, och minneshorisonten är betydligt kortare än ett par år i det specifika fallet. Mer än en gång har jag kommit hem med vad jag tror är nya numret av Elle, Sköna hem eller vad jag nu hittat... bara för att upptäcka att exakt samma tidning redan ligger på soffbordet. Dyr ovana.

Anonym sa...

gött att du är tillbaka, litegrann iallfalla...

Anonym sa...

oj, finns det nån möjlighet att få låna den när ni har sett klart? har hört jättemycket om den och missade den när den gick..

Alison sa...

Självklart syrran!

Lisa sa...

jag glömmer okcås larvigt lätt. Såg om Bärnda av solen sist och trots att jag mindes hur den slutade satt jag förvånad och bölade på slutet iallafall.

Alison sa...

Haha jag minns inte ens vad Brända av solen handlar om. :)