torsdag, december 29, 2005

Hårda paket

Uppenbarligen har jag varit snäll i år. Jättesnäll till och med, med tanke på vad skönhetstomten hade med sig i säcken:

- Ett set med fyra underbara doftljus – Orange Chocolate, Sugar Cookie, Crème Brûlée och Cinnamon Spice – och ett ursnyggt brunt läderfodral, från Laura Mercier. (Från maken)
- En mycket feminin, rosdoftande EdP från Les Parfums de Rosine, som vad jag vet endast säljs på Cow. Alltid roligt med dofter som inte alla har på sig. Den här är väldigt trevlig men min velande make vill att jag provar en annan variant först, med inslag av gröna äpplen, innan jag bestämmer mig.
- Mer Laura-lyx: en hel burk Bath Honey från... ja, gissa vilken serie. Hedvig är nästan lite för snäll ibland. :)
- Ett kit med sex ögonskuggor i snygg tweedförpackning, från M.A.C.. Färgerna är riktigt användbara och fungerar till både vardag och kväll. Det perfekta kitet att packa ned i resenecessären, helt enkelt. Tack snälla styvmamma!
- Hemma hos C:s pappa hade man dragit lott om vem som skulle köpa julklapp till vem, för att undvika överdrivna mängder paket. Av svägerskan fick jag en champagnefärgad crèmeögonskugga och en läppglans i nyansen Prrr, båda från M.A.C..
- Bonusklapp från svägerskan: en lösögonskugga från i.d. Makeup, som jag varit väldigt sugen på att testa. (Ej med på bilden då jag ska få kolla in de andra nyanserna innan jag bryter plomberingen.) Tack L!

Nu fattas bara ett sminkbord av samma kaliber som Sessans. Det blir nog en försenad julklapp från mig till mig, när vi väl har hittat och flyttat till en lämplig trea.

1 kommentar:

Fru Choklad sa...

Härliga julklappar! Den där Bath Honey har man ju sniffat på en del! Du får berätta sedan om den är lika härlig att använda som den verkar!
Gott slut!