måndag, december 05, 2005

Gröt

hurra!

Lite lugnt på BrunchGirl-fronten, men å andra sidan har jag varit grymt isolerad på sistone. Och jag skulle visserligen kunna blogga hur mycket som helst om Filles tusen olika miner, eller hur fascinerande det faktiskt kan vara med bebisbajs, eller huruvida han doftar vetebullar eller lussekatter, men jag tror att det är sånt som kanske är mer intressant för mig än för er.

I stället passar jag på att säga Hurra! för följande saker:
- att Lisa har varit i New York och köpt en MAC Strobe Cream åt mig (de har varit helt slutsålda sedan Hedvig skrev om dem i Elle)
- att Jessica kommer förbi i morgon kväll
- att jag ska ta min första utomhuspromenad ikväll, med vår fina vagn (Carl tar hand om den biten)

Sedan hoppas jag att min hjärna snart blir sig själv igen. Det här med att den nyblivna mammahjärnan snarare liknar risgrynsgröt än något annat stämmer helt i mitt fall. Det tog mig en halvtimme att lösa en enkel Sudoku när jag låg på sjukhus förra veckan, och evigheter att läsa nya numret av Damernas Värld (som jag köpte för intervjun med Anna och Mel E). Att läsa böcker känns rätt mastigt men jag kanske börjar med Neil Gaiman-novellsamlingen jag fick låna av Jessica. Och i väntan på att jag ska orka se en hel film fortsätter vi titta på Lost och Desperate Housewives, som verkligen håller måttet fortfarande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste inte en hel bok på ett halvår - glossiga magasin funkar bra!

Jessica sa...

Yeah för att få träffa brunchbebin och hans vackra moder :)

Anonym sa...

Vad skrevs det för fantastiskt om MAC Strobe Cream, eller vad är den bra för undrar jag helt enkelt? Nyfiken! =)