fredag, oktober 17, 2008

Minimalist javisst

Kollade in skönhetsserien Håkansson på PUB i veckan, mest för att jag var så fascinerad av det otroligt begränsade utbudet. Fem hudvårdsprodukter, fem makeupduos, en lip balm, ett puder och en doft. That's it. Efter att den trevliga expediten visat hur produkterna funkar var jag tvungen att köpa ett litet try-me-kit för 125 kr. Kan ännu inte uttala mig om hur bra produkterna är men första intrycket är bara positivt – sköna konsistenser och dofter.

Nu har jag dessutom bokat en kostnadsfri provsminkning imorgon (passa på, fredagar och lördagar i oktober). På sistone har jag velat gå "back to basics", dvs hitta en look som är avskalad men som inte får mig att se ut som att jag är sjuk eller har glömt bort att sminka mig. Minimalism verkar vara Håkanssons grej, så det ska bli kul att se vad de hittar på. Ska försöka komma ihåg kameran.

Inga kommentarer: