tisdag, oktober 07, 2008

Trygghet i en liten ask?

Varken luddar eller läcker ... ja det får man hoppas.

Har nu läst ut hela Twilight-serien. Som Jessica sa till mig känns det lite som att ha hetsätit. Knappast nyttigt eller intellektuellt utvecklande, men underhållande – perfekt när läsningen brukar avbrytas av allt det som ingår i en tämligen nybliven tvåbarnsmammas vardag.

En av de stora gåtorna – i alla fall i mina ögon – förblev dock olöst. Nästan ingen vampyr kan motstå doften av färskt Bellablod, vilket ju leder till en och annan livsfarlig situation. Ändå hänger hon hos sina vampyrpolare nästan jämt. Vad händer när hon menstruerar? Är det parfymerade mensskydd som gäller? Ämnet kan ju inte vara tabu med tanke på hur mycket hon får ligga i sista boken ...

(efter lite googlande)
Aha, här är svaret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow jag tänkte verkligen aldrig på det! skarpsynt av dig syrran... och jag håller verkligen med om hetsätningen. jag kände mig lite tom efteråt också, föreställer mig att det kan vara lite samma känsla där.

Alison sa...

Ja nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa. Känns faktiskt lite tomt (fast inte i närheten av hur det kändes efter min Harry Potter-orgie). Ska nog läsa lite facklitteratur så länge.