fredag, november 11, 2005

Budgettips?

Skippade Stella-släppet på H&M igår. Dels för att jag helt enkelt inte orkade gå upp. Främsta anledningen var dock att jag kvällen innan var inne på Försäkringskassans hemsida för att göra en anmälan om föräldrapenning. När jag fick se hur mycket (eller snarare lite) jag får ut varje månad så var det bara att acceptera att det där med okynnesshopping är något jag kan glömma framöver ...

Som tur är vet jag att jag kommer att vara ganska så cocoonig, trött och osugen på att gå ut under de första bebisveckorna. Vad gäller julklappar tänkte jag se hur mycket jag kan köpa på internet. Skönt att sköta inköpen hemifrån i stället för att behöva manövrera en barnvagn med tämligen ny bebis genom hysteriska folkmassor.

Har ni några bra nätshoppingtips? Skriv gärna i Comments eller maila mig på brunchgirl@mac.com (med tanke på att såväl maken som övrig familj läser min blogg).

Funderar även på att testa Garniers krämer, som ett budgetalternativ till mina älskade Bioline-produkter. Lisa (som tidigare använt samma Bioline-produkter som jag) har nämligen fått prova dem och blivit förvånad över hur bra de faktiskt är, trots det låga priset, de fula förpackningarna och den "billiga" doften. Ska nog tigga till mig ett par små provburkar för att se om de verkligen är all that. Vore lysande att kunna köpa krämer till en fjärdedel av det pris jag betalar idag ...

3 kommentarer:

Jessica sa...


Nätshoppingtips från mig

nb sa...

Tycker endel av Garniers luktar gott men att de är helt värdelösa, iaf om man har väldigt torr hud el panik att den skall bli det & rynkas mer än "nödvändigt." L'Oréal är ett bättre budgetalt tycker jag.

Lisa sa...

nätshoppingtips
www.lookfantastic.co.uk
www.ebay.com
www.amazon.com
www.cd-wow.com
www.bokus.se
www.fyndborsen.se
www.strawberrynet.com
www.lillaspoketlaban.se