torsdag, november 03, 2005

Smink Q&A

Hurra! Även Ninni har börjat blogga. Ska bli kul att läsa om hennes shoppingäventyr.

Inspirerad av modefrågorna som både hon och jag stulit från andra komponerar jag en liknande enkät, fast om skönhet. Vore kul att läsa andras svar på samma frågor.

När började du sminka dig? När jag var 12 år
Vilken var din första riktiga sminkprodukt? En blå mascara från Pierre Robert som jag fick av min mamma
Och din första parfym? Diorissimo eller Le Jardin, minns inte vilken jag fick först
Vad var din största skönhetsmiss som tonåring? Att jag överdoserade min parfym rätt ordentligt, särskilt Benetton Colors
Beskriv din sminkstil idag: Rätt naturlig, egentligen lite för naturlig med tanke på alla roliga färger och produkter jag samlat på mig
Dina favoritsminkmärken: Shu Uemura, M.A.C., Nars, Chanel
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? 5-10 minuter beroende på hur mycket jag orkar anstränga mig
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det? Foundation och läppfärg
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? Ett lilabrunt läppstift från FACE, Evening Veil, som är en av mina favoriter
Den dyraste produkten du någonsin köpt: Har faktiskt aldrig köpt något skandalöst dyrt, men att jag kunde lägga drygt 500 kr på min älskade Shu Uemura-puderborste har fått några att höja på ögonbrynen
Ditt bästa budgettips: H&M:s Saltwater Spray för håret
Ditt sämsta sminkköp: M.A.C. Brow Set, en slags ögonbrynsmascara som är fullständigt hopplös att applicera snyggt
Och den bästa produkten som finns: Inte så originellt kanske, men Eight Hour Cream är ju en höjdare
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? Ganska många år sedan. Jag tar bort sminket även när jag är vrålpackad – det sitter liksom i ryggmärgen.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du, på ett ungefär? Ett tjugotal
Din önskeprodukt: En mascara som verkligen kommer åt ända in vid fransrötterna, så att man slipper "glappet"

4 kommentarer:

helena sa...

Roligt, roligt! Jag har listat såklart.

cherrybop sa...

Me too ;)Tack för inspiration!

Lisa sa...

nu har jag äntligen svarat.

tack för påminelsen om den åttakantiga Bennetton parfymen colors. den hade förstås jag också haha...

Anonym sa...

Hej!
Gled in på din blogg, efter en sökning på le jardin på nätet. Undrar om du händelsevis inte råkar ha kvar ett par droppar av denna mytomspunna parfym? Den är nämligen min mammas favorit och slutade produceras ett bra tag sen. skulle så gärna vilja göra henna lite extra glad till jul... så snälla säg att du eller någon annan har den! Hör av dig på cutie_p@hotmail.com