söndag, november 27, 2005

BrunchBaby


Klockan 8.56 den 23 november fick vi äntligen vår lille Filip. Hans ankomst var något dramatisk: de intensiva värkarna klämde åt honom på ett sätt som gjorde att pulsen sänktes drastiskt, och till slut var akut kejsarsnitt det enda alternativet. Jag var vaken hela tiden och allt gick bra, även om det var rätt otäckt för både mig och Carl.

Efter tre mysiga, lugna dygn på BB Stockholm, där vi blev oerhört väl omhändertagna av den fantastiska personalen, fick vi åka hem. Även om jag inte precis är i toppskick mår jag förhållandevis bra. Carl sköter all markservice och nästan alla blöjbyten medan jag fokuserar på min nya roll som Den Stora Tuttgudinnan, och att vila upp mig såklart. Jag håller dessutom på att öva upp min förmåga att surfa och skriva med en hand. Känns som en färdighet som kommer att behövas framöver ...

Att jag aldrig fick någon jättemage hade förresten sin förklaring: lille Fille vägde bara 2870 g när han föddes, och 49 cm är kanske inte heller så mycket att hänga i julgranen. Men hans pluttiga dimensioner kompenseras lätt av det faktum att han utan tvekan är världens finaste bebis.

15 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till lilla knyttet!! Oj så söt! Och Oj så liten! :) Ja, akuta kejsarsnitt är aldrig roliga (jobbar själv inom vården och praktiserat på förlossning) men skönt att allt gick vägen och att ni alla tre mår bra. Grattis än en gång!!

Anonym sa...

Fantastiskt! Grattis! Väntar själv mitt första barn i december...Förlåt, kunde inte hejda mig men, jag började lipa när jag såg bilden på din bebis. Hormonerna tog över. Han är jättefin!

helena sa...

Gode värld ett sånt litet knyte. Han är jättefin. Vilken tjusig näsa han har!

Gagga sa...

Så oerhört söt! Jättegrattis!
Hoppas på att få se honom live så småningom. Träffade söta Vera förra helgen.
Var rädd om dig nu o njuuuuut!!!!

Anonym sa...

Ååh, så såt och fin! Grattis!

Anonym sa...

SÖT menar jag!

cherrybop sa...

GRATULERAR till beben! jättesöt ju. :D

Mildamakter sa...

Grattis - han är bara såå söt :o)

Jessica sa...

Så fantastiskt söt! :)
Hoppas att du återhämtar dig snart!

Kramar i massor till er alla tre.

Lisa sa...

Han är verkligen mega söt.
en riktig poster-baby! längtar tills jag får se honom irl!

kraaaaaam till er all tre.

Anonym sa...

han är ÄNNU sötare live! jag fick hålla honom! jag är den stoltaste mostern i världen... =)

Anonym sa...

Vilken liten söting!!!
Grattis än en gång sweets - och jag kan säga att jag nästan trillade av stolen åt "Den Stora Tuttgudinnan"!

Anonym sa...

Vad skönt att allt gick bra till slut i a f! En urgullig liten kille har ni fått minsann. Stort GRATTIS!

ninni sa...

När får man komma och hälsa på underverket? Säg till när du orkar. Det ska bli jättekul att se honom irl efter att ha beundrat din fina lilla "badboll" i ett antal månader.

Anonym sa...

Åh vad söt han är! Världens nästnästfinaste bebis ;)