torsdag, oktober 06, 2005

Modefavoriter

Både Sessan och Anna har skrivit modefavoritlistor. I brist på annat bloggvärt hakar jag på.

Min klädstil: Ganska klassisk fast gärna med lite udda, feminina detaljer. Rätt mycket svart och rött.
Mina favoritdesigners/märken: Day, Bruuns Bazaar, Tara Jarmon, Miu Miu (när det är mer feminint än knasigt), Munthe plus Simonsen
Klädbudget varje månad: Svårt att uppskatta. 500-700 kr kanske, med ett och annat dyrare inköp varje halvår.
Min stilikon: Har ingen särskild.
Mitt modemåste i höst: Tyvärr har magen ställt till det lite på modefronten, men min trenchcoat ligger bra till.
Min värsta modemiss: Alla glasögon jag haft som tonåring.
Mitt värsta klädminne: Typ allt jag hade på mig i början av 90-talet.
Mitt bästa köp: Min svarta kostym från J Lindeberg.
Mitt sämsta köp: Ett par ljusblå mockaloafers som jag köpte i Italien. Dels vet jag inte vilka kläder jag ska ha dem till, dels är de liiite för små.
Mitt favoritplagg: Mina svarta, lite stretchiga Lee-jeans. Inte så coola kanske, men jag älskar dem och så är de helt underbart sköna.
Mina favoritskor: Just nu - mina svarta kitten heels med petroleumblå snörrosetter.
Mina favoritjeans: Lee-jeansen.
Mitt dyraste plagg: (Förutom brudklänningen då) J Lindeberg-kostymen.
Mitt smyckesskrin: Innehåller en salig blandning av Pilgrim och Thomas Sabo, egengjorda experiment, lite äkta smycken som styvmamma gett mig och en väldigt söt diamantring som jag fått av mamma inför bröllopet. Förlovnings- och vigselringarna har jag alltid på mig förutom på natten.

1 kommentar:

Lisa sa...

jag e med jag me...!