onsdag, oktober 19, 2005

Stäng av

Ännu en lista: Reklam som jag stör mig på just nu.

1) Head & Shoulders balsam. Kolla storleken på den "klick" balsam som hälls upp – det är ju halva flaskan!
2) Canal Digital med den där vidrige ungen som läxar upp sin farfar: "Utan parabol... med parabol..." Det blir mute-knappen varenda gång (om jag inte byter kanal).
3) Vanish, speciellt slutet när tanten pratar i en ful rosa plasttelefon.
4) Alla tyska godisfilmer (Riesen, Werther, Toffifee) men särskilt Merci. "I'm so happy, I'm so glad that I found you"... Hur kommer man på sådana texter?
5) Den där tandkrämsreklamen (minns inte vilket märke) där regissören uppenbarligen fått Dogma-hybris. Samma person filmas ur tretton olika vinklar och det experimenteras vilt med alla möjliga klippningstekniker. Hallå, vi pratar tandkräm.

Däremot gillar jag OLW-reklamen skarpt, den med potatisjägarna alltså.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en reklam som slår alla du nämnt- med hästlängder!! JAMBA reklamen!! Som gärna går en si så där varannan sekund!!! Crazy frog!!! Jag blir tokig!!!

Johan sa...

OLW-reklamen, så fantastiskt underbar.

All reklam från Jamba borde dö.
Ajax-reklamen är inte heller något jag ser fram emot.

Tacka vet jag Djuice som har tagit in David Hasselhoffs liveversion av I've been looking for freedom.

Alison sa...

Jambareklamen är en sådan självklar listkandidat att jag inte ens brydde mig om att nämna den.

Håller med om Hasselhoff-reklamen. Sjunger han verkligen "Still the sex goes on" eller är det jag som hör fel?

Lisa sa...

oooh en hatareklamlista måste jag joina.
mina hatobjekt

1.läsk reklamen om nån cola med lime i där den töntiga bruden i slutet lägger sitt huvud barnsligt på sne och säger läspande "Did you put lime in it?" avskyr när tjejer ska göras pluttigulligknasiga i reklam.

2.ACOs reklam för nya hudserie för "young skin" i rosa. En lilltjej med straaaamt ansikte och rådjurs ögon och knappt verkar våga nudda sin egen hud. urk.

3.den otäcka bilrekalmen om en (Honda?) som glider genom (italienska) gator och småkillar avstannar i sitt fotbollspelande och tittar (beundrande?) efter bilen med spegelglasbilfönster. Klipp till bilen parkerad och en man i kostym (föraren?) står utanför och vänder sig mot kameran och ...iiiiiih! han ser ut som en psycho-massmördar-alien-slemmo. förstår ingenting. ska den reklam sälja bilen eller??? bara otäckt.

4.alla jävla spelbolag som ska presentera all program, expekt, pokerblabla, betson etc etc. Jag känner en nära vän vars fästman ruinerat dem genom sitt spelberoende. Jag är så otroligt less på den spelhysteri som råder, vem fan bryr sig om ett gäng b o c-kändisar som sitter o spelar kort i TV? värre än den lägsta av dokusåpor när det gäller underhållningsvärde.

5.Coops reklam för tvättmedel. sunkigt inspelat på video (stället för film) en kvinna (såklart) som handlar med barnen och ler så där tysk-reklamigt. urk.

puh.

Johan sa...

Lisa>>
Bilreklamen är Opel. Mannen som stiger ur bilen är Pierluigi Collina, de senaste 15 årens i särklass bästa fotbollsdomare, dömt i stort sett samtliga mästerskapsfinaler. Han är en legend. Är man någorlunda intresserad av fotboll vet man vem han är, och då förstår man varför barnens fotbollsspelande avstannar.