söndag, oktober 30, 2005

Pysselkväll


Mammaledighetens första dag igår ... härligt. Hoppas att bullen stannar inne ett par veckor så att jag hinner vila upp mig ordentligt och njuta av mina sista sovmorgnar. Men sedan är han hjärtligt välkommen.

Lisa kom hem till mig på kycklingcannelloni och pärlpyssel. Riktigt mysigt. Jag knåpade äntligen ihop halsbandet som jag längtat efter att få göra (inspirerat av detta halsband). Det blev lite pärlor över till ett matchande armband också. Är faktiskt väldigt nöjd.

Pärlorna kommer från Panduro, Pärlshopen och Pearls and Silver Trading på Linnégatan (bäst på lite finare pärlor). Tror att totalkostnaden gick på ca 170–200 kr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

väldigt, väldigt snyggt! arbetade du utifrån en beskrivning eller "kom det bara"? =)

Alison sa...

Tack! Men jag kopierade halsbandet rätt friskt, se länken i inlägget. Fast det blev ändå lite annorlunda i och med att jag hittade andra sorters pärlor.