tisdag, augusti 30, 2005

Shoppinglycka


Efter en riktigt j*vlig dag på jobbet var jag tvungen att tröstshoppa lite. Tänkte egentligen köpa de här stövlarna (stora bilden nere till vänster) på Jerns, men de var slut i min storlek. Attans.

Sedan fick jag syn på dessa underbara skor, som dessutom var nedsatta med 50%. Just sådana som jag senast i morse kände att jag saknade – ett par lite finare svarta skor med låg klack, som går att ha på jobbet och som passar till både kjol och byxor. Klart att jag slog till.

Medan jag betalade småpratade jag med den väldigt trevliga expediten och nämnde min dåliga dag. Hon gav mig mitt kvitto och ett stämpelkort och förklarade att "man får egentligen en stämpel för varje 450 kr man handlar för, men eftersom du haft en taskig dag får du två". Bara en liten gest – men de är just de små gesterna som gör att kunderna kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Lisa sa...

åh vad sött! mer sådant! var det på Jerns?

Alison sa...

Japp, Jerns var det.